Ons proces
De score van de kansarmoede voor deze school is heel hoog dat kan u ook zien in de mindmap.
Vervolgens hebben we voor de eerste keer nagedacht over welke organisaties we konden contacteren. We dachten toen aan OTA, SAAMO, de schoolbrug, ATLAS, VCOV en CAW.
We wisten ook dat er een diversiteit is aan talen. Toen waren we aan het denken over hoe kunnen we ervoor zorgen dat de taal minder een struikelblok wordt.
De school gaf aan dat er problemen waren met Smartschool namelijk, de ouders loggen hier amper op in.
We zullen ons eerst even voorstellen. Wij zijn Rémy, Jani, Artur, Sara en Lotte.
Onze begeleidende docent is Inez Wuyts en onze contactpersoon van de school is Glynis Van Damme van het Stedelijk Lyceum Lakbors.
Wij kregen de vraag van Lakbors om mee na te denken over hoe ze de ouderbetrokkenheid van de school kunnen verhogen.
De ouderbetrokkenheid is zeer laag op deze school door verschillende reden andere cultuurwaarden, taalbarrière, armoede,….
We hebben eerst samen gezetten en een mindmap gemaakt. In deze mindmap stonden verschillende onderwerpen.

Na onze MindMap en een eerste contact met de school zijn we begonnen aan ons literatuuronderzoek.
De bronnen die wij hebben gerbuikt om ons te informeren en ideëen uit te halen vindt u op de pagina literatuurlijst.
We hebben een aantal ideeën vanuit de bronnen aangepast of toegepast op onze casus.
Al de ideeën en tools die wij hebben gevonden zijn onderverdeeld in niveaus. Dit omdat het belangerijk is om stapsgewijs te werk te gaan.
Onze tools ziet u terug op onze pagina aanbevelingen die u kan bereiken via de knop hieronder.